Электронныя звароты

Электронныя звароты ў дзяржаўную ўстанову «Палац Рэспублікі» Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь накіроўваюцца на адрас электроннай пошты або пры дапамозе электроннай формы «Электронны зварот».

Электронная пошта

         Электронная форма

pr@palace.by

453.png электронныя звароты грамадзян


453.png электронныя звароты юрыдычных асоб
і індывідуальных прадпрымальнікаў


Электронныя звароты разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі дзеючага заканадаўства Рэспублікі Беларусь
Адказы (паведамлення) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных зваротах.
На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі:

· заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;

· заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;

Аб парадку падачы і разгляду электронных зваротаў, выпадках пакідання зваротаў без разгляду па сутнасці

Парадак падачы зваротаў і напрамкі іх для разгляду ў адпаведнасці з кампетэнцыяй:
Электронныя звароты накіроўваюцца з дапамогай глабальнай камп'ютэрнай сеткі Інтэрнэт на адрас электроннай пошты і (або) размяшчаюцца ў спецыяльнай рубрыцы «Электронны зварот» на афіцыйным сайце ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт.
Звароты падаюцца ў арганізацыі да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.
Арганізацыі пры паступленні да іх зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да іх кампетэнцыі, на працягу пяці рабочых дзён накіроўваюць звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй і паведамляюць заяўнікаў у той жа тэрмін альбо ў той жа тэрмін у парадку, устаноўленым Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. № 300-з «аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў", пакідаюць звароту без разгляду па сутнасці і паведамляюць аб гэтым заяўнікаў з растлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.
Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, якое здзяйсняецца ці здзейсненае, або іншым правапарушэнні, не пазней за пяць працоўных дзён накіроўваюцца арганізацыямі, у якія яны паступілі, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.
Забараняецца накіроўваць скаргі ў арганізацыі, дзеянні (бяздзеянне) якіх абскарджваюцца, за выключэннем выпадкаў, калі разгляд такой катэгорыі зваротаў адносіцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.

Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці

Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):

  • выкладзены не на беларускай або рускай мове;

  • не ўтрымліваюць прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку (калі такое маецца), адрасы месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;

  • не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрасы яго месца знаходжання, прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);

  • ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню;

  • ўтрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;

  • падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў; змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі дзяржаўнай установы «Палаца Рэспублікі» Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, не датычацца якасці вырабляюцца (рэалізуюцца) тавараў, выконваемых работ, аказваемых установай паслуг;

  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

  • заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку занесенае ў кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

  • з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях;

  • да электронных зваротах, пададзеных прадстаўнікамі заяўнікаў, не прыкладзены копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Пры пакіданні звароту без разгляду па сутнасці заяўнік на працягу пяці рабочых дзён паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.

Аб патрабаваннях, што прад'яўляюцца да электронных зваротах

Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

Электронныя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:

- назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна,

- адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

- выклад сутнасці звароту;

- адрас электроннай пошты.

Электронныя звароты юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў павінны змяшчаць:

- назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

- поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;

- выкладанне сутнасці звароту;

- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

- адрас электроннай пошты.

Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэту інфармацыю.

Пра неабходнасць прадстаўлення дакументаў і (або) звестак у форме файлаў, якія прымацоўваюцца да электроннага звароту, і пра дапушчальных фарматах такіх файлаў

Дапушчальнымі фарматамі якія прымацоўваюцца да зваротаў дакументаў і (або) звестак у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканов) з'яўляюцца Portable Document Format / A (PDF / A), Office Open XML (DOCX), двайны фармат з разметкай (DOC) , Rich Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фармат архівавання і сціску дадзеных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG).

Аб наяўнасці ў заяўніка правоў на водгук электроннага звароту, на абскарджанне адказу на такі зварот або рашэнне аб пакіданні яго без разгляду па сутнасці і аб парадку рэалізацыі такіх правоў

Водгук электроннага звароту

Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або напрамкі заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім было накіравана электронны зварот.

Абскарджанне адказаў на звароты

Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю Палаца Рэспублікі - у Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь (г. Мінск, вул. К. Маркса, 38, тэл .: 222-61-54, факс : 222-35-56. Рэжым работы: пн-пт з 9.00 да 18.00, абед - з 13.00 да 14.00)

Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці

Электронныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі звароты не адпавядаюць патрабаванням, што прад'яўляюцца да электронных зваротах.

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не адзначаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна ці адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае) ,або яго месца знаходжання, або названыя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак як рыхтуецца, здзяйсняецца ці здзейснена злачынства.

Пры пакіданні звароту без разгляду па сутнасці заяўнік на працягу пяці рабочых дзён паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.

Пра магчымасць размяшчэння на інтэрнэт-сайце дзяржаўнага органа і іншай дзяржаўнай арганізацыі адказаў на электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў, якія носяць масавы характар ​​(больш за дзесяць зваротаў), без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам

У выпадку, калі паступаюць электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар ​​(больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка Палаца Рэспублікі, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце Палаца Рэспублікі ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.